علوم کاربردی

علوم کاربردی

آنسوی مرز های شیمی تئوری
علوم کاربردی

علوم کاربردی

آنسوی مرز های شیمی تئوری

بوته ریخته گری گرافیتی و سیلیکون کاربیدی

 اگه شما مثل من به اهنگری علاقه دارید،یه بوته ریخته گری حتما لازمتون میشه.لطفا به ادامه مطلب توجه کنید

 من به مدت دو سال،دنبال یه دونه از اینا گشتم.دمای کوره من بالا بود و باعث خورد یا ذوب شدن بوته های مختلف میشد(بوته:ظرفی که در اهنگری و ذوب فلزات،فلز م ورد نظر رو توش حرارت میدن)

اون موقع من از سرامیک و سفال و اهن و ...... استفاده کردم و هیچ کدوم جواب نداد.

حالا اگه دنبال تهیه یکی از اینا هستید،من توی بازار رضای مشهد،طبقه دوم،دو نوع گرافیتی و سیلیکون کاربیدی رو پیدا کردم.فروشنده میگفت تا دمای 1200 درجه سانتیگراد رو تحمل میکنه.

این مدل گرافیتی هست


شاید این پست یکم مسخره به نظر بیاد،ولی من دو سال پیش تا الان،به همچین چیزی نیاز داشتم که لااقل ادرس جایی که بوته میفروشن رو بهم بده.سایت های ایرانی هم که ماشاالله همه کپی از هم،هیچ کدوم هم نه سایز بوته رو نوشته بود،نه قیمتش رو و نه حتی گزینه ای برای خرید تعبیه شده بود.یه ایمیل هم داده بودن که هیچ کدوم جواب نمیدادن.

به هر حال،توی مشهد،قطعا گیرتون میاد.

نظرات 6 + ارسال نظر
صادق جمعه 16 مرداد 1394 ساعت 17:20

ممنون من هم دنبالش بودم

ساحل جمعه 20 شهریور 1394 ساعت 21:11

قیمتش چند بود؟ ارتفاعش چقدره؟ چی توش میخواستی ذوب کنی؟ تا چه سایزیش موجود بود؟ خارجی بود یا ایرانی؟ ممنون میشم بهم اطلاع بدی چون منم در به در دنبالشم

این مدل مشکی(گرافیتی)بیست هزار تومن بود.خارجی یا ایرانیش رو نمیدونم ولی من که میخواستم برنج و برنز توش ذوب کنم جواب داد.با دوتا کوره اکسی -بوتان و کوره ذغال سنگ امتحانش کردم.آخ نگفت.تا سایز تقریبا دو سه سانت بزرگتر(همه ابعاد)موجود بود.
البته من یه سیلیکون کاربیدی هم اونجا خریدم.اگه شد فردا عکسشو میذارم توی همین پست.اون یکی بهتر بود.جدید تر هم بود به گفته فروشنده.
سوال دیگه داشتی در خدمتم.
اها راستی،نوع دوم رو توی یه فیلم امتحانش میکرد.من فیلمو گذاشتم.اینم لینکش:
http://blackchemist.blogsky.com/1394/06/22/post-74/%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%BE-%D8%B0%D9%88%D8%A8-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%86%D9%82%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D9%88%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B0%D9%88%D8%A8-%D8%B3%DB%8C%D9%84%DB%8C%DA%A9%D9%88%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AF

ساحل یکشنبه 29 شهریور 1394 ساعت 16:45

خیلی خیلی ممنون از راهنماییتون
اگه سوالی داشتم بازم مزاحم میشم
شاد باشید

;)

ehsan شنبه 17 بهمن 1394 ساعت 17:51

سلام دوست عزیز
مقاله شما رو کاملا اتفاقی خوندم
ی سری سوال هس و نیاز مشاوره البته اگه امکانش هست در مورد کوره و ذوب
ممنون میشیم اگه شماره تماس بدین
این شماره منه 09125249094ب تشکرا

چشم
09174136772

محمد پنج‌شنبه 22 مهر 1395 ساعت 23:23

با عرض سلام و خسته نباشید من ساکن اصفهانم و برای آهنگری زغالسنگ نیاز دارم و خیلی دنبالش گشتم ولی پیدا نکردم،مطالب سایتتون رو خوندم
میشه لطفا و خواهشن بگید از کجا تهیه کردید

سلام.یه چند تا آهنگری و مسگری هستن توی شهر ما که زغال سنگ میفروشن.شما بری آهنگری ها بهت زغال سنگ میدن،قیمت زیادی هم نداره

شاملین سه‌شنبه 22 فروردین 1396 ساعت 16:55

سلام
من باید توی کارم با بوته کاربید سیلیسیوم کار کنم.یه بوته پیدا کردم اما شک دارم که گرافیتی باشه.شما میتونید راهنمایی کنید که این دوتا از لحاظ ظاهری چه فرقی دارن؟

گرافیتی معمولا سیاه رنگ یا نوک مدادی و سیلیکون کاربید سنتزی ،سفید یا خاکستری هست.گرافیتی ها نرم تره،سیلیکون کاربید روی شیشه خط میندازه چون سختی سیلیکون کاربید 9-9.5 ولی سختی گرافیت حدود 2 هست و روی شیشه که سختیش 5.5 هست خط نمیندازه.
شاید از تست حرارت دادن پودرشون در معرض اکسیژن هم بتونی استفاده کنی.احتمالا پودر گرافیت زودتر بخار میشه.سیلیکون کاربید رو نمیدونم،ولی احتمالا دیرتره

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.